Înscrie-te la UB Talks!

Eşti student la UB?afis concurs FINAL
Eşti pasionat de un anumit subiect şi îţi place să le povesteşti şi altora despre el?
Poţi să îţi găseşti şi o echipă pe măsura ta?
Atunci înscrie-te la UB Talks, primele ateliere pentru studenţii Universităţii unde puteţi să fiţi voi lectori şi să faceţi o prezentare pe o temă interesantă la alegerea voastră, în faţa unui public format din studenţi din diverse facultăţi şi a unui juriu alcătuit din cadre didactice ale UB.

Pe parcursul timpului pe care l-ai petrecut în băncile facultății sau la tine acasă, studiind, cu siguranță ai aflat lucruri care ți-au stârnit curiozitatea și interesul, care ți-au dat de gândit, care te-au făcut să-ți pui întrebări, care ți-au dat idei,  care te-au făcut să citești cărți sau pagini de internet pentru a afla mai multe despre ele. Lucruri despre care îți place să discuți în pauze sau după cursuri împreună cu colegii sau cu prietenii.

Atelierele UB Talks oferă un cadru pentru împărtășirea de informații, teorii și idei între studenții Universității din București.

Echipe formate din 2-4 studenți sau participanți individuali din diferitele facultăți vor susține ateliere pe teme la alegerea lor.

Desfășurarea atelierelor

Atelierele se vor desfășura în perioada 1 aprilie – 24 mai. Calendarul exact va fi afișat în urma selectării proiectelor participante. În cadrul fiecărei întâlniri vor avea loc 2 ateliere. Un atelier va dura aproximativ 50 de minute, dintre care:

  • aprox. 30 de minute vor fi alocate prezentării propriu-zise
  • aprox. 10 minute de întrebări & răspunsuri, discuții cu publicul
  • aprox. 10 minute pentru evaluarea prezentării de către juriu

Atelierele vor avea loc seara, (începând cu ora 18.00) la Casa Universitarilor (Str. Dionisie Lupu nr. 46), în perioada aprilie-mai 2013.

De ce să participi ca lector?

  • Pentru că îți place să înveți, să te documentezi și să le povestești și altora despre ce-ai învățat
  • Pentru că vei avea ocazia să-ți exersezi talentul de a vorbi în public, într-un cadru plăcut și informal
  • Pentru că echipele de prezentatori sunt invitate să participe la o școală de vară interdisciplinară
  • Pentru că vei cunoaște studenți interesanți din alte facultăți
  • Pentru că vei primi o diplomă de participare și posibilitatea de a participa la trainig-uri și internship-uri desfășurate de către partenerii Universității
  • Pentru un mic ”schimb de experiență” – spre deosebire de orele de curs, aici tu vei avea rolul lectorului
  • Pentru că ai foarte multă libertate în alegerea subiectului și a modului în care concepi și susții prezentarea

Cum trebuie să fie prezentarea

  • Să fie atractivă și comprehensibilă pentru un public din afara domeniului vostru de specializare
  • Să fie bine documentată; informația să se bazeze pe surse credibile
  • Să fie concepută și susținută în mod creativ
  • Să fie originală; să nu fie o reproducere a materiei curriculare
  • Ideile susținute să fie bine ilustrate și să fie bazate pe  argumente solide
  • Informațiile prezentate să fie relevante pentru un public alcătuit din studenți ai Universității
  • Să nu fie prezentate idei care să lezeze persoane sau grupuri de persoane

Sfaturi

  • Puteți să concepeți prezentarea în mod interactiv, implicând și publicul pe parcursul desfășurării acesteia
  • Puteți să vă folosiți de materiale foto, video sau audio

Ce poate să conțină prezentarea

Mai jos găsiți câteva idei legate de ce ar putea să conțină o prezentare. Bineînțeles, acest lucru variază în funcție de domeniul de specializare.

  • Ați putea să descrieți și să explicați în mod interesant o teorie științifică
  • Ați putea să faceți legătura între teorii din specializarea voastră și teme sau problematici care țin de lumea cotemporană
  • În orice domeniu există povești interesante, care merită povestite… ați putea să vorbiți despre nașterea unei teorii sau invenții sau despre evenimente care au marcat istoria disciplinei voastre
  • Puteți să prezentați o idee sau o teorie proprie, cu condiția ca aceasta să fie bine argumentată
  • Puteți să prezentați un studiu de caz care vi se pare interesant
  • Puteți să produceți sau să reproduceți un experiment științific, în cadrul căruia să implicați publicul (cu condiția ca acest lucru să respecte normele etice și de siguranță ale desfășurării experimentelor…)
  • Puteți să transmiteți publicului o aptitudine, să-l învățați să facă un anumit lucru (un atelier de tip “cum să…”)

Înscrierea

Pentru a vă înscrie ideile, completați formularul urmând linkul următor:  http://startub.unibuc.ro/2013/02/inscrie-te-in-ub-talks/ până la data de 15 martie 2013. Ideile vor fi selectate în funcție de criteriile enunțate la punctul ”Cum trebuie să fie prezentarea” (vezi mai sus). Echipele care vor participa vor fi anunțate pe data de 16 martie. În selecţia aplicaţiilor se va ţine cont de distribuţia echilibrată a diverselor domenii disciplinare din cadrul Universității.

Jurizarea

  • Juriul va fi alcătuit din cadre didactice ale Universității din București.  Pe parcursul întâlnirilor, juriul va evalua fiecare prezentare în parte. În urma desfășurării atelierelor,  juriul va alcătui o ierarhie a celor mai bune prezentări.Dacă aveți întrebări sau nelămuriri, trimiteți un email la adresa inscriere@g.unibuc.ro.

 

Anunțuri
Postat in Conferințe, Parteneri, Prezentari, Social, Studentie

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Arhiva postărilor
Logo Asociația studențească Philos
Logo Asociația Studenților din Universitatea București
Logo Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România

European Student's Union

%d blogeri au apreciat asta: